Herhaling in verschillende lessen van het werkboek

Herhaling is noodzakelijk om nieuwe kennis vast te leggen. Een onderwerp dat maar een keer of zelfs enkele keren aan bod is gekomen, blijft bij veel kinderen niet hangen. ‘Herhalen, herhalen, herhalen’ is het motto. Niet een keer, maar veelvuldig, op verschillende momenten en in verschillende vormen.

Aan een onderwerp besteden we daarom altijd meerdere lessen. En in de P-lessen komen alle onderwerpen nog een keer aan bod.

Herhalingsopdrachten in het werkboek zijn nooit meer van hetzelfde. Sommige herhalingsopdrachten benaderen een onderwerp op geheel andere wijze. Andere herhalingsopdrachten voegen complexiteit toe (groter bord, meer stukken, samengestelde opdrachten).

Bijvoorbeeld over de waarde van de stukken:

  • Les 8: Slim slaan. Win de meeste punten. Met kleine diagrammen.
  • Les 9: Slim slaan. Win de meeste punten. Met grote, vollere diagrammen.

 

 

 

 

 

Bijvoorbeeld over gedekt:

  • Les 5: Staat het stuk gedekt?
  • Les P2: Welke stukken staan ongedekt?

 

 

 

 

> Lees ook: 2. Herhaling vorige week (indien van toepassing) of ophalen voorkennis

Boekenlegger op de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *